BMK Vision: didindami pirkėjų saugumą prekybininkai pasitelkia dirbtinį intelektą


Pandemijos skaičiams Lietuvoje vėl prastėjant ir vis plačiau plintant pavojingesnei bei lengviau užkrečiamai delta atmainai Vyriausybė priversta svarstyti neišvengiamą dalies visuomenės veiklų suvaržymų sugrąžinimą. Ypatingai skausmingu vėzdu apribojimų aktyvavimas vėl kirstų fizinę prekybą vykdančio ar paslaugas teikiančio verslo atstovams.

Vis dėlto susitvarkyti su nemenka dalimi problemiškų situacijų prekybininkams gali padėti moderniosios technologijos, kurios suteikia galimybę tęsti veiklą ir pagal griežtus epidemiologinius reikalavimus.

„Net ir pritaikius apribojimus parduotuvių plotui ar jose besilankančių žmonių skaičiui,  neįmanoma savaime garantuoti, kad visi pirkėjai vienu metu nesupuls į, pavyzdžiui, mėsos skyrių, kurio dydis gerokai mažesnis nei visų patalpų. Tokioms problemoms spręsti jau ir Lietuvoje diegiamos dirbtinio intelekto algoritmais paremtos sistemos, eliminuojančios žmogiškąsias klaidas ir užtikrinančios saugų srautų parduotuvėse valdymą“, – sako išmaniuosius vaizdo stebėjimo sprendimus teikiančios bendrovės „BMK“ projekto „BMK Vision“ vadovas Vilius Jurgelevičius.

Specialisto teigimu, mokslininkų ir mažmeninės prekybos ekspertų prognozės rodo, kad pasaulis apskritai nebegrįš į prieš „Covid-19“ pandemiją įprastą būseną, tad reikia rasti būdą gyventi naujoje realybėje ne tik dabar, bet ir po metų ar po penkerių.

„Todėl prekybininkams būtina užtikrinti epidemiologiniu aspektu gerokai griežtesnius ir kruopštesnius veiklos vykdymo modelius ne tik šiandien, bet ir ilguoju laikotarpiu“, – pažymi V. Jurgelevičius.

Būtinas saugesnis veiklos modelis

Vienos labiausiai prestižinių pasaulinių verslo vadybos konsultacijų bendrovės „McKinsey“ analizė rodo, kad vartotojai ir popandeminėje eroje išsaugos įpročius, kurie susiformavo per pastaruosius dvejus metus.

Analizėje nurodoma, kad mažmenininkams būtina skirtingų prekybos kanalų integracija, užtikrinant tokias paslaugas, kaip, pavyzdžiui, pirkimas internetu ir atsiėmimas parduotuvėje. Nurodoma, kad neseniai bendrovės atliktos apklausos metu 59 proc. amerikiečių, kurie naudojosi šią paslauga, sakė norintys ir toliau apsipirkti tokiu būdu. O verslo leidinys „Harward Business Review“ apibendrina, kad patobulinta fizinės parduotuvės veikla ir gerai veikiantis skaitmeninis pardavimų kanalas dabar yra svarbiausias derinys prekybininkams.

V. Jurgelevičius taip pat pastebi, kad daugeliui prekybos įmonių perėjimas prie nuotolinio pardavimo kanalų gali užtrukti ir dėl kitų veiksnių: lėšų investicijoms trūkumo, kompetencijų ir/ar personalo stokos, be to, daugybė pirkėjų ir ateityje norės „gyvai“ išvysti galimą pirkinį prieš jį įsigyjant. Visi šie aspektai signalizuoja apie tai, kad mažmenininkams būtina užtikrinti saugias apsipirkimo sąlygas fizinėse parduotuvėse.

„Fizines prekybos vietas turintiems mažmenininkams reikės ilgam prisitaikyti, kad atitiktų gegužę Pasaulinės sveikatos organizacijos išleistas kovos su pandemija gaires bei atlieptų su tuo smarkiai susijusius pirkėjų lūkesčius. Tai apima ir kaukių dėvėjimą, reguliarų aplinkos dezinfekavimą, reikalingos fizinės erdvės tarp žmonių užtikrinimą, bekontakčių sandorių maksimizavimą, platesnį savitarnos paslaugų diegimą, taip pat darbuotojų bei pirkėjų skaičiaus parduotuvėse kontrolę“, – pažymi specialistas.

Saugumą padeda užtikrinti dirbtinio intelekto technologijos

Prekybos taškuose efektyviai taikomų prevencijos priemonių užtikrinimas svarbus ne tik dėl pirkėjų, tačiau ir dėl būtinybės sukurti saugią aplinką darbuotojams bei garantuoti verslo veiklos nepertraukiamumą. Pastarasis aspektas dažnai sprendžiamas didinant personalo skaičių, tačiau toks pasirinkimas paprastai reiškia gerokai išaugančius pastoviuosius kaštus.

Todėl pandemijos metu prekybininkai ėmė gręžtis į šiuolaikinių technologijų suteikiamą potencialą – įgyvendinti socialinės distancijos ir kitas saugumo taisykles parduotuvėse padeda vaizdo kamerų ir jutiklių duomenis apdorojantis dirbtinis intelektas, kuris ne tik perspėja apie užfiksuotas eiles ar žmonių susibūrimus vienoje vietoje, tačiau gali būti netgi išmokytas nustatyti, ar pirkėjas dėvi kaukę, ar ne.

Anot V. Jurgelevičiaus, išmani vaizdo analizės įranga jau naudojama ir mūsų šalies prekybos vietose. Pavyzdžiui, tokiu principu veikiančią „BMK Vision“ analitikos sistemą su Vokietijos įmonės „Intenta“ trijų matmenų stereoskopiniais vaizdo jutikliais savo klientų aptarnavimo salonuose Lietuvoje įsidiegė viena iš pirmaujančių telekomunikacijų kompanijų.

Sistemoje naudojamos technologijos leidžia automatiškai atpažinti žmones ir objektus, o papildomi algoritmai padeda identifikuoti demografinius  parametrus ir jais remiantis skirstyti duomenis arba, pavyzdžiui, perspėti darbuotojus apie pavojus.

Be saugumo užtikrinimo, ši įranga įmonėms suteikia galimybę ir efektyvesniam darbo planavimui bei rinkodaros veiksmams, nes aiškiai parodo, kokiu metu klientų pardavimo vietose būna daugiausia ir kokių poreikių jie turi. Šiuos duomenis taip pat galima integruoti su įmonių naudojamomis verslo analitikos sistemomis.

„Pagrindinis šios įrangos pranašumas prieš tradicinį į parduotuvę įeinančių žmonių skaitiklį yra gebėjimas ne vien primityviai suskaičiuoti į visą prekybos plotą patekusius pirkėjus, bet ir užtikrinti realų taisyklių laikymąsi. Sistema akimirksniu nustato karštuosius parduotuvės taškus ir perspėja apie kylantį pavojų – per didelį žmonių susibūrimą per mažame plote arba eilę kasoje ir panašius atvejus, kurių epidemiologai taisyklėse prekybininkams iš anksto neaprašys“, – paaiškina V. Jurgelevičius.

Technologijų įtaka auga

Eksperto teigimu, augant bet kokio pobūdžio rizikoms prekybininkams nuolatos bus būtina užtikrinti saugią fizinę aplinką ir tai įrodyti pirkėjams. Todėl prekybos taškuose bus taikoma vis daugiau bekontakčių sprendimų, dažniau pasitelkiama speciali dirbtinio intelekto algoritmais paremta programinė įranga, suteikianti galimybę analizuoti pirkėjų įpročius bei efektyviau paskirstyti darbuotojų resursus, taip išvengiant jų trūkumo užsakymų piko metu.

„Tokių didelio masto epidemijų, kaip SARS, Ebolos ar „Covid-19“ atvejai tik įrodo, kad žmonija nuolat rizikuoja susidurti su įvairiausių pavojingų virusų suaktyvėjimu ir staigiu išplitimu dėl socialinių įpročių ir paprasčiausio poreikio gyvam kontaktui. Todėl ši pandemija taip pat yra ir gera proga stabtelėti bei įvertinti pastangas sistemingam sveikatos pavojų eliminavimui, o verslui tuo pačiu ir galimo konkurencinio pranašumo užsitikrinimui“, – teigia V. Jurgelevičius.

Kaip „BMK Vision“ savo veikloje naudoja viena iš pirmaujančių telekomunikacijų kompanijų – sužinoti daugiau


Cookie Settings