„Buvo labai smagu dirbti su BMK – labiausiai patiko profesionalus požiūris į darbą, lankstumas bei iniciatyvumas. Į šį užsakymą nežiūrėta formaliai: visa prie jo prisidėjusi komanda tiesiog „užsikrėtė“ Eismopolio virusu“, – taip apie bendradarbiavimą su BMK kalba projekto užsakovo – Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro – direktoriaus pavaduotoja Gitana Viganauskienė.
Kitoks požiūris į Eismopolį ir nebuvo įmanomas. Šis projektas kviečia Lietuvos moksleivius ir mokytojus ne nuobodžiai „kalti“ saugaus eismo taisykles, o keliauti po virtualų miestą, aplankant 24 stoteles. Mokymasis vyksta žaidžiant ir atliekant įvairias užduotis, tačiau, svarbiausia, Eismopolyje taikomas pavojaus suvokimo testavimas. Šis metodas dar niekada nebuvo pasitelktas mokinių edukacijai nei Lietuvoje, nei pasaulyje.
Šis metodas skirtas tikrinti gebėjimą suvokti artėjantį pavojų ir jau naudojamas ne vienoje pasaulio šalyje. Didžiojoje Britanijoje visi, norintys gauti vairuotojo pažymėjimą, privalo išlaikyti pavojaus suvokimo testą. Šalies transporto inžinerijos laboratorija atliko plačios apimties tyrimą ir nustatė vienareikšmišką šio metodo efektyvumą. Išsiaiškinta, kad daugiausia žalos Didžiosios Britanijos keliuose padaro pirmamečiai vairuotojai.
Tyrimas parodė – išlaikiusieji vairavimo egzaminą su pavojaus suvokimo testu, pirmaisiais metais kelyje padarė 5 proc. mažiau avarijų, kuriuose žuvo ar buvo sunkiai sužaloti žmonės. Didžiojoje Britanijoje paskaičiuota, kad viena gyvybė specialiosioms šalies tarnybos kainuoja apie pusę milijono eurų. Akivaizdu, 5 proc. avaringumo sumažėjimas yra itin reikšmingas ir svarbus skaičius. Todėl, BMK projektų vadovo Mindaugo Valinevičiaus teigimu, prie vienerius metus kurto Eismopolio prisidėjo ne tik Lietuvos profesionalai: mokslininkai, pedagogai, psichologai, programuotojų bei kūrybininkų komanda, bet ir Didžiosios Britanijos specialistai.
Vykdant projektą, į Didžiąją Britaniją būdavo siunčiami pavojaus suvokimo situacijų scenarijai iš realių Lietuvos vietų, o britai, remdamiesi virtualiais žemėlapiais, sukurdavo 3D animaciją. Tai 0,5–1 minutės trukmės trumpi vaizdo siužetai, reikalaujantys dėmesio, kritinio momento pastebėjimo, eismo dalyvių reakcijos, kai tenka stabdyti, sukti vairą, atlikti kitus veiksmus. Žiūrovas, vos pastebėjęs kylantį pavojų, turi sureaguoti spausdamas pelę ar ekraną. Kadangi Eismopolis yra žaidimas, dalyviai gauna taškų – kuo greičiau įvykdomos užduotys, tuo jų daugiau.
„24 Eismopolio pavojaus suvokimo testo siužetai sukurti pagal tikras Lietuvos vietoves – Vilniaus, Druskininkų, kitų miestų lokacijas. 3D animacija galima lengvai sumodeliuoti bet kokią situaciją – naktį, lietų, sniegą, traktoriaus išvežamą molį ant kelio. Didžiausias iššūkis tik buvo sukurti žmones. Tačiau scenarijus rašėme su didžiausiu malonumu, laukėme, kada pamatysime vaizdo siužetus, o norimas korekcijas britų partneriai atliko itin greitai“, – prisimena projektui vadovavęs M. Valinevičius.
Eismopolis skirtas pedagogams ir 8–14 metų vaikams. Pastarieji, pasak BMK projekto vadovo, ne tik mokymosi priemonėms, bet ir jų pateikimui bei vartotojų patogumui ypač reikli auditorija, todėl svetainė kurta itin atsakingai.
„Eismopolis yra ypatingas. Iš pirmo žvilgsnio, jis atrodo labai paprastas ir nesudėtingas. Ir tai yra pirmoji išskirtinė savybė, kuriai skyrėme ypač daug dėmesio. Siekėme padaryti tokią paprastą naudoti ir draugišką sistemą, kad ją gebėtų valdyti vos skaityti išmokęs vaikas. Todėl sukūrę pirmą temą, iškart pakvietėme Eismopolį išbandyti būrelį vaikų – tikruosius šios svetainės vartotojus. Dirbome su jais individualiai, stebėjome, kaip sekasi atlikti iš anksto paruoštas užduotis, atsakinėti į klausimus. Rezultatai šokiravo”, – atvirauja M. Valinevičius.
Anot BMK projektų vadovo, bandytoji Eismopolio versija vaikams buvo per sudėtinga, todėl, atsižvelgiant į vartotojų galimybes tam tikruose raidos etapuose, nuspręsta pirmąjį dizaino variantą mesti į šiukšlių dėžę ir daryti kitą. Taip gimė naujoji versija: su paprasta ir aiškia struktūra, lengvu registracijos procesu, žaidimo elementais, smagiomis iliustracijomis.
Per pirmąjį Eismopolio naudojimo mėnesį prie svetainės prisijungė daugiau nei 3 tūkstančiai unikalių vartotojų, kurie „aplankė“ skirtingas stoteles (temas) virš 30 tūkst. kartų. Ir nenuostabu – žaidimo taškai, motyvacinės kortelės, galimybė užsidirbti naują vaikštuką, keisti profilio nuotraukas, lyginti save su kitais žaidėjais vilioja vaikus patirti kitokį – inovatyvų bei pažangų saugaus eismo mokymosi būdą.
„Šiuo projektu norime ugdyti ne tik vaikų sąmoningumą, suvokimą, kas yra eismas, jo dalyviai, koks turėtų būti saugus elgesys, kokios didžiausios rizikos. Eismopolis skirtas ir suaugusiųjų edukacijai. Kurdami šį projektą, išsikėlėme tikslą, kad vaikai saugaus eismo galėtų pamokyti ir tėvus: pavojaus suvokimo situacijos yra labai gyvenimiškos, pavyzdžiui, viena jų skirta parodyti, kaip teisingai išlipti iš automobilio prie mokyklos. Pažaidę, mažieji ne tik patys mokės išvengti pavojaus, bet ir perspės suaugusius“, – pastebi M. Valinevičius.
Todėl, apibendrindamas projektą, jo vadovas teigia, kad tai šiuolaikiška, moderni bei vartotojams patraukli mokymo priemonė. Anot M. Valinevičius, Eismopolyje galima ir žaisti, ir sužinoti įdomių faktų: jis naudingas vaikams, jų tėvams bei pedagogams, kuriems dabar daug lengviau sudominti moksleivius saugaus eismo kelyje tema.
Be to, BMK, kartu su partneriais, ne tik įgyvendino kūrybinius bei programinius sprendimus, tačiau ir pritaikė Eismopolį duomenų stebėsenai. Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras dabar turi galimybę patogiai sekti ir analizuoti svetainės naudojimo duomenis bei, atsižvelgdamas į statistiką, formuoti tikslesnę saugaus eismo mokymo politikos strategiją.