Skaitmeninės spaudos proveržis: duomenų integracija atveria personalizuotos produkcijos galimybes


Rinkos tendencijos ir toliau rodo didėjantį mažų tiražų užsakymų poreikį bei spartėjantį jų atlikimo greitį. Tad operatyvumas ir lankstumas komercinės spaudos segmente dabar yra esminiai rodikliai. Ne mažiau svarbi ir personalizacija, ieškant unikalumo, perteikiant išskirtinius dizainus per suasmenintus pasiūlymus klientams, reklamas, produktus, pakuotes. Tad spalvotos spaudos mašinos su papildomomis spalvomis, siūlančios aukštą vaizdo kokybę ir galimybę turėti unikalią personalizuotą spaudą, automatizuoti sprendimai suteikiantys greitą mažų tiražų atlikimo laiką, kuria pridėtinę vertę. Tai – galimybė išsiskirti, būti unikaliems ir pastebėtiems rinkoje.

Mindaugas Bačiulis, UAB „Biznio mašinų kompanija“ (BMK) generalinės direktorės pavaduotojas pardavimams

Paskutinius kelis dešimtmečius vykstančią spaudos technologijų ir gamybos transformaciją gerokai paspartino pastarųjų metų įvykiai, ypač COVID-19 pandemija, ekologijai draugiškesnės ir tvarios ekonomikos kryptys. Verslai priversti keistis, o tai reikalauja naujų sprendimų visur – net ir tokioje tradicinėje verslo šakoje kaip spauda.

Statistika rodo, kad dėl technologinių pokyčių, tvarumo, greitai kintančių informacijos kanalų ir formų, besiformuojančių naujų gyventojų įpročių kasmet sparčiai mažėja tradicinės spaudos poreikis. Tai lėmė beveik išnykęs laikraščių ir gerokai kritęs daugiatiražių skrajučių ar kitos komercinės spausdintinos produkcijos poreikis. Tačiau paaugo ir išsiplėtojo tokie rinkos segmentai kaip popierinių pakuočių ir etikečių spauda. Palaipsniui rinka suformavo augančią personalizuotos spaudos paklausą su galimybe greitai modifikuoti informaciją, pateikti prekę ar paslaugą išskirtinai, integruoti įvairius duomenis – ir tai atlikti automatizuotai. Minėtos tendencijos atvėrė daugiau galimybių skaitmeninei spaudai plėtotis naujose rinkose.

Rinkos analizės bendrovės „Smithers“ atlikto tyrimo „Skaitmeninės spaudos ateitis iki 2032 m.“ duomenimis, per 10 m. skaitmeninės spaudos rinkos vertė sieks iki 230,5 mlrd. USD, t. y. jos vertė išaugs beveik du kartus – net 94 mlrd. USD. Kadangi analoginiai spausdinimo būdai ir toliau susiduria su tam tikrais esminiais iššūkiais, tai skatina rinktis skaitmeninę erdvę, nes spausdinimo tiražai toliau mažėja, spaudinių užsakymai persikelia į internetą, o pritaikymas pagal asmeninius poreikius ir pomėgius bei suasmeninimas tampa vis dažnesnis.

„Dideliais tiražais spausdinti pritaikyta analoginė spaudos technologija ir įranga su ribotomis kintančios informacijos integracijos galimybėmis ne visada gali patenkinti pakitusių rinkos poreikių“, – konstatuoja Mindaugas Bačiulis, UAB „Biznio mašinų kompanija“ (BMK) generalinės direktorės pavaduotojas pardavimams. – Juos gali padėti atliepti skaitmeninės spaudos galimybės, kurią racionalu pasitelkti spausdinant mažesnius tiražus turinčiose verslo sferose, kur reikia greičio, lankstumo, kūrybinės laisvės ir išskirtinių dizaino sprendimų.“

Spaudos transformaciją į skaitmeninę spartina užsakovų poreikiai

Pasaulio mobilumą kuriam laikui paralyžavusi koronaviruso pandemija kai kuriems verslams smogė sąstingiu, tačiau dalį verslų paskatino keistis ir augti. Ypač išaugo įvairių prekių, taip pat ir maisto, pristatymo į namus paslauga. Ir ši tendencija, net panaikinus judėjimo bei bendravimo ribojimus, toliau gana dinamiškai plečiasi.

Ne mažesnį poveikį pakuočių ir etikečių gamybos pokyčiams padarė ir visuomenėje bei tarp verslo įmonių kylanti tvarumo bei ekologiškumo banga, plastiką gaminiuose keičiantis popierius ir kartonas, kurio gaminiai pareikalavo kitų spaudos sprendimų.

Auganti prekių pristatymo rinka, e-komercija stimuliavo pakuočių ir etikečių gamybos bendroves, kurios privalėjo ne tik operatyviai prisitaikyti, kad patenkintų paklausą, bet ir gaminti taip ir tiek, kiek ir kada reikia užsakovui. O užsakovais tapo ne tik dideles gamybos ir prekių pristatymo apimtis turintys verslai, bet ir nišiniai, mažos ar vidutinės įmonės, boutique parduotuvės, pvz., mados ar kosmetikos prekių, gurmaniško ar greito maisto ir pan.

„Visi šie verslai siekė išskirtinumo – per pakuotes ir jų dizainą bendrauti su savo prekių vartotojais, populiarinti bei pirkėjų sąmonėje įtvirtinti savo vizualinį identitetą, prekės ženklus ir kt. Tenkinant augančius pakuočių ir etikečių verslų poreikius atsirado niša plėstis ir skaitmeninei spaudai, – teigia M. Bačiulis. – Būtent ši technologija sudaro galimybes kurti ir gaminti išskirtinius, kiekvieno kliento poreikius tenkinančius gaminius, panaudoti technologiškai sudėtingus kūrybinius sprendimus.“

Kai kurių gaminių, pavyzdžiui, farmacijos prekių pakavimui yra ir atitinkami saugos reikalavimai, juos taip pat galima pasiekti pasitelkus skaitmeninę spaudą. Pasak M. Bačiulio, skaitmeninė spauda, klientui prireikus, taip pat turi galimybes atspausti vandenženklius, mikro tekstą, kurie leidžia atskirti originalą nuo plagiato.

„Smithers“ tyrimas rodo, kad ateinantį dešimtmetį pelningiausios skaitmeninės spaudos rinkos bus pakuočių, komercinės spaudos ir knygų spausdinimo. Gofruoto ir sulankstomojo kartono segmentas augs sparčiausiai – iki 2032 m. padidės daugiau nei keturis kartus. Etikečių sektorius augs šiek tiek lėčiau, nes skaitmeninė spauda šiame sektoriuje jau nėra naujiena. Per ateinančius 10 m. skaitmeninių pjaustymo įrenginių ir ruloninių spaudos mašinų rinka suklestės, nes bus įdiegta dar daugiau apdailos linijų ir didesnio našumo įrenginių.

Atliepti klientų poreikius – rinkos lyderių inovacijos

Komercinei spaudai pereinant iš gamybos sektoriaus į paslaugų verslą, svarbiu kriterijumi tampa vartotojų patirtys, o inovatyvių technologijų diegimas padeda būti žingsniu priekyje ir klientams siūlyti efektyviausius sprendimus.

Rinkos lyderė „Xerox“ siūlo „FreeFlow® Core“ sprendimą, kuris skirtas automatizuoti spaudos paruošimo procesą. Šis automatizavimo įrankių rinkinys pašalins brangius neautomatinius pasirengimo spausdinimui veiksmus, sumažins išlaidas ir laiką, kuris eikvojamas gamybos procese, taip atlaisvindamas išteklius nuo pasikartojančių užduočių.

„Kelios skaitmeninės spaudos paslaugas siūlančios Lietuvos bendrovės jau naudoja mūsų įdiegtą pažangią technologiją įkūnijusią įrangą „Xerox Iridesse“. Ši skaitmeninė spaudos mašina gerokai praplečia galimybes, vienu ciklu galima spausdinti ne tik pagrindinėmis keturiomis CMYK spalvomis, bet ir dar dvejomis papildomomis – naudoti priešsluoksnį ir antsluoksnį: dekoruoti sidabro, aukso, skaidriais ar baltais dažais, išgauti metalizuotus atspalvius, spausdinti ant juodos ar pilkos spalvų, dekoratyvinių popierių. Be to, „Xerox Iridesse“ yra  tvarus sprendimas, kadangi su šia spaudos mašina atspausdinti spaudiniai gali būti vėliau perdirbti, prieš tai išėmus dažus iš jų“, – aiškina M. Bačiulis.

Anot jo, šiandien spaudos paslaugas teikiančioms įmonėms, norint išlikti ar pirmauti rinkoje, būtina pasitelkti automatizuotus sprendimus, kurie padeda išvengti tarpinių grandžių, taupo sąnaudas ir leidžia paslaugas teikti žymiai operatyviau.

M. Bačiulis akcentuoja, kad rinkos tendencijos ir toliau rodo didėjantį mažų tiražų užsakymų poreikį bei spartėjantį jų atlikimo greitį. Tad operatyvumas ir lankstumas komercinės spaudos segmente dabar yra esminiai rodikliai. Ne mažiau svarbi ir personalizacija, ieškant unikalumo, perteikiant išskirtinius dizainus per suasmenintus pasiūlymus klientams, reklamas, produktus, pakuotes. Tad spalvotos spaudos mašinos su papildomomis spalvomis, siūlančios aukštą vaizdo kokybę ir galimybę turėti unikalią personalizuotą spaudą, automatizuoti sprendimai suteikiantys greitą mažų tiražų atlikimo laiką, kuria pridėtinę vertę. Tai – galimybė išsiskirti, būti unikaliems ir pastebėtiems rinkoje.

„Kaip spaudos gaminius užsakančių klientų norai skirtingi, taip ir šias paslaugas teikiančių įmonių poreikiai yra individualūs. BMK siūlo platų skaitmeninės spaudos įrangos ir technologijų spektrą, kas tokias paslaugas teikiančioms bendrovėms leidžia geriausiai atliepti jų klientų poreikius. Spalio 6 ir 7 dienomis atvirų durų renginyje Vilniuje demonstruosime nemažą dalį skaitmeninės spaudos galimybių, tad kviečiame užsiregistruoti ir užsukti su jomis susipažinti“, – sako M. Bačiulis.


Loading...
Cookie Settings