„Esame didžiulė organizacija, jungianti beveik 800 darbuotojų 37-iuose Lietuvos miestuose. Mūsų prioritetas – būti arčiau klientų. Todėl turime plačiausią jų aptarnavimo skyrių tinklą, šiuo metu veikia net 59 padaliniai. Įgyvendindami tokią plėtrą, puikiai suprantame tvarumo ir savo atsakomybės svarbą. Ne veltui nuolat ieškome galimybių, kaip efektyvinti kasdienę veiklą. BMK yra vienas iš šių sprendimų. Kartu bendradarbiaujame jau ilgą laiką – pradėjome nuo dalies naudojamų spausdintuvų diegimo, o dabar jau visa spausdinimo-skenavimo infrastruktūra yra mūsų partnerių rankose. Šią ilgalaikę bendradarbiavimo patirtį išties vertiname: tinkamai anksčiau vykdyti projektai ir tvarus požiūris leido rasti tinkamiausius sprendimus“
Simas Žemaitis, Šiaulių banko Infrastruktūros administravimo skyriaus vadovas
Kelias į sėkmingą partnerystę yra grįstas pasitikėjimu, abipusiu sutarimu ir vieninga vizija. Tokią mintį vysto naujoji Šiaulių banko reklaminė kampanija, kurios pagrindinė žinutė – „Aš ištariau taip“. Ji galėtų būti puikiai pritaikoma ir šios finansų bendrovės bei IT įmonės „Biznio mašinų kompanija“ (BMK) jau devynerius metus trunkančiai partnerystei. Per šį bendradarbiavimo laiką BMK Šiaulių bankui įdiegė ne vieną inovatyvų, procesus iš esmės keičiantį sprendimą, o dabar sėkmingai baigė darbuotojų atpažinimo sistemos diegimo ir skenavimo procesų optimizavimo darbus. Tačiau visa tai pasiekti, partnerių teigimu, pavyko tik vystant konstruktyvų dialogą, kuris būtent ir lemia stiprių idėjų atsiradimą.
Technologijos – tik įrankis
Naujausias beveik dešimtmetį trunkančio Šiaulių banko ir BMK bendradarbiavimo rezultatas – vieningos dokumentų skenavimo darbo eigos automatizavimas. Šis sprendimas pakeitė ankstesnę sistemą, kuomet darbuotojai visus skenuotus dokumentus, sutartis, paso ir tapatybių kortelių kopijas siųsdavo į savo elektroninį paštą, o iš jo keldavo į dokumentų valdymo sistemą (DVS).
Todėl, Šiaulių banko Infrastruktūros administravimo skyriaus vadovo Simo Žemaičio teigimu, toks veiklos procesų atnaujinimas išties pasiteisino. Pasak jo, sprendimas patobulino skenavimo infrastruktūrą, padidino veiklos saugumą. Taip pat – optimizavo skenuotų dokumentų perkėlimo į DVS sistemą procesus. Dabar patikima darbuotojų autorizacijos sistema sumažina galimų klaidų tikimybę iki minimumo, o sukurti skenuojamų dokumentų šablonai taupo jų apdorojimo laiką ir užtikrina geresnę skenuoto failo kokybę.
„Esame didžiulė organizacija, jungianti beveik 800 darbuotojų 37-iuose Lietuvos miestuose. Mūsų prioritetas – būti arčiau klientų. Todėl turime plačiausią jų aptarnavimo skyrių tinklą, šiuo metu veikia net 59 padaliniai. Įgyvendindami tokią plėtrą, puikiai suprantame tvarumo ir savo atsakomybės svarbą. Ne veltui nuolat ieškome galimybių, kaip efektyvinti kasdienę veiklą. BMK yra vienas iš šių sprendimų. Kartu bendradarbiaujame jau ilgą laiką – pradėjome nuo dalies naudojamų spausdintuvų diegimo, o dabar jau visa spausdinimo-skenavimo infrastruktūra yra mūsų partnerių rankose. Šią ilgalaikę bendradarbiavimo patirtį išties vertiname: tinkamai anksčiau vykdyti projektai ir tvarus požiūris leido rasti tinkamiausius sprendimus“, – sako S. Žemaitis.
Savo ruožtu BMK projektų vadovas Jonas Gibavičius priduria: šįkart partneriams buvo pasiūlyta „Optimidoc“ programinė įranga, leidžianti patikimai automatizuoti darbuotojų autorizaciją ir dokumentų skenavimo procesus. Toks sprendimas, pasak jo, yra lengvai pritaikomas individualiems kliento poreikiams, veikia su skirtingų gamintojų – „Lexmark“, HP, „Xerox“ – įrenginiais.
„Taip pat paprastai išplečia esamos sistemos funkcionalumą, prisitaiko prie užsakovo norų bei esamos infrastruktūros. Jis ir patogus, saugus, tikslus, mažinantis galimas klaidas bei darbui atlikti reikalingus veiksmus. Tačiau taip apibūdinti galima ne vieną sprendimą. Todėl mums kaskart svarbiau yra įsigilinti į individualią kliento situaciją, įvertinti kiekvienos esamos sistemos privalumus, trūkumus, veikimo galimybes, parinkti tokią, kuri geriausiai tiktų konkrečios įmonės veiklai. BMK inžinerijos bei vadybos specialistai puikiai supranta, kokie iššūkiai lydi kliento darbą ir kaip juos tinkamai išspręsti. Pasitelkdami turimas sistemas, mūsų ekspertai sprendimus pritaiko esamoms reikmėms. Tai yra esminė mūsų stiprybė – praktinė intelektinė patirtis. Technologijos ją tik papildo“, – akcentuoja J. Gibavičius.
Dešimteriopa sprendimo plėtra
Vertindami projekto rezultatus, kalbinti pašnekovai vieningai sutaria: kaskart pasiteisina ir įdėtas darbas, ir pradžiugina bendri pasiekimai. Šis darbuotojų autentifikavimo sprendimas buvo išplėstas nuo 30 įrenginių iki 248 visoje Lietuvoje, kiekviename banko skyriuje. Jis leido optimizuoti kliento procesus, sukurti apčiuopiamą vertę, pajusti pokyčių naudą. Visa tai, anot J. Gibavičiaus, BMK komandai yra didžiausias įkvėpimas.
„Svarbiausia projekto sėkmės sudedamoji yra kvalifikuoti ekspertai. Jie, šiuo atveju, siūlo ne tik standartines spausdinimo bei skenavimo paslaugas, bet ir įsigilina į kliento verslo poreikius, supranta, kokią naudą teikia įranga, pritaiko jos galimybes prie veiklos procesų. Todėl save vadiname profesionaliais integratoriais. Mes tobuliname jau naudojamas sistemas ir pasiūlome dar inovatyvesnius sprendimus. Taip nutiko ir bendradarbiaujant su Šiaulių banku. Klientas nuo pat partnerystės pradžios pasirinko teisingus partnerius bei sistemą, atvirą tobulinimams. Todėl dabar džiaugiasi galimybe minimaliomis išlaidomis stipriai pasistūmėti į priekį valdant verslo dokumentų sisteminimo procesą“, – pažymi J. Gibavičius.
Šiai nuomonei pritaria ir S. Žemaitis. Jis pabrėžia – BMK ekspertiškumas leido Šiaulių bankui įgyvendinti skaitmeninės transformacijos procesą visoje Lietuvoje.
„Įdiegę sprendimą, dabar automatizuotai valdome skenuojamą informaciją. Tai užtikrina žmogiškųjų klaidų pašalinimą, aukštą dokumentų kokybę, jų apsaugą. Skaitmenizuodami procesus, stipriai sumažinome ir popieriaus poreikį. Mūsų spausdinamų dokumentų kiekis sumažėjo net 30 proc.“, – apie projekto privalumus kalba S. Žemaitis.
Partnerystė tęsis
Paklaustas, ar partnerystė su BMK tęsis, Šiaulių banko Infrastruktūros administravimo skyriaus vadovas tikina – ateityje drauge planuojamas ir tolimesnis tvarių projektų įgyvendinimas.
„Šį bendradarbiavimą vertiname puikiai. BMK specialistai suprato mūsų lūkesčius, suvaldė ir greitai bei kokybiškai įdiegė sprendimą, jį įgyvendino visuose klientų aptarnavimo skyriuose. Tikime, kad ateityje bendrų darbų bus dar daugiau, kadangi jau pasiekti rezultatai mus ypač džiugina“, – teigia S. Žemaitis.
Tuo tarpu J. Gibavičius papildo: kiekvienas toks projektas yra, pirmiausia, iššūkis sau, kadangi kaskart dėl kliento turi padaryti daugiau, pasistengti labiau ir pasiūlyti pačią geriausią sprendimo alternatyvą.
„Tik taip gali tikėtis tolimesnio sutarimo. Kiekviena sistema turi veikti kaip vieningas organizmas, sprendžiantis kliento sunkumus. Ji gali būti pritaikoma labai įvairiapusiškai, tačiau norint atskleisti visą sprendimo potencialą, būtinas ekspertinis požiūris. Juo vadovaudamiesi ir galime didžiuotis pasitikėjimu, kuriuo matuojame savo verslo sėkmę“, – reziumuoja BMK atstovas.