(Ne)paprastas sprendimas: „Circle K Lietuva“ sutaupys 7,4 tūkst. valandų degalinių darbo laiko per metus

„Programėlė, kurią pradedame naudoti, ne tik taupo operacinius degalinių kaštus, tačiau užtikrina ir aukštą bei vienodą maisto saugos standartą. Be to, visiškai pašalina produkto arba ingrediento fizinį paieškos procesą per skirtingas priemones. Taip garantuojame precizišką kokybę, mažiausiais kaštais sukuriame vertę klientui bei mūsų personalui, dirbančiam su gaminiais. Kartu turime bendrą produktų etikečių ir sudėčių standartą degalinėse. Dabar bet kas iš įmonės darbuotojų gali pagaminti reikiamą gaminį bei atspausdinti teisingą informaciją apie jo galiojimą, laikymo sąlygas, atitirpinimą, kitus duomenis. Savo ruožtu laiką, kurį tokiu būdu sutaupome, panaudojame klientų aptarnavimo kokybės gerinimui“

„Circle K Lietuva“ Procesų ir pardavimų operacijų / LEAN vadovas Aleksandr Pečul

Beveik 7,4 tūkst. valandų arba virš 10 mėnesių. Tiek laiko vienas didžiausių šalies degalinių tinklo operatorius „Circle K Lietuva“ sutaupys per metus, pradėjęs naudoti iš pažiūros paprastą, tačiau išties efektyviai veiklos procesus optimizuojantį sprendimą. Jį bendrovės degalinėse šiuo metu diegia „Biznio mašinų kompanijos“ (BMK) komanda, sukūrusi savo partnerių parduodamų produktų ir gaminių ingredientų galiojimo laikų programėlę. Kaip šis sprendimas pakeis „Circle K Lietuva“ darbuotojų veiklą bei kam bendrovė panaudos sutapytą laiką, pasakoja išmaniosios aplikacijos naudotojai ir kūrėjai.

Darbą pakeitė kardinaliai

Poreikis sukurti išmaniąją programėlę, kurią pastarosios kūrėjai vadina tiesiog „Label App“ (liet. „etikečių aplikacija“), kilo norint kasdienei darbuotojų veiklai suteikti daugiau patogumo, greičio bei efektyvumo. Apie tai kalbantis „Circle K Lietuva“ Procesų ir pardavimų operacijų / LEAN vadovas Aleksandr Pečul pasakoja, jog iki šiol bendrovės komanda degalinėse parduodamų produktų ir jų ingredientų galiojimo laikus žymėdavo rankiniu būdu.

„Praplėšus kiekvieno gaminio pakuotę, darbuotojai turi palikti žymas, kokioje temperatūroje pastarieji privalomi laikyti, per kiek laiko būtini suvartoti. To reikalauja griežtos maisto saugos priežiūros taisyklės bei aukšti kokybės reikalavimai. Toks darbas užimdavo daug laiko, kadangi darbuotojai naudodavo rankinius žymeklius su data, turėdavo prisiminti visų produktų galiojimo trukmę, sudėtį, laikymo sąlygas. Procesas buvo neefektyvus, egzistavo klaidų dėl žmogiškojo faktoriaus tikimybė. Tarkime, darbuotojas gali pamiršti laiku pažymėti produktą arba nustatyti netinkamą galiojimo datą. Todėl nusprendėme ieškoti išeities“, – sprendimo poreikio priežastis įvardija A. Pečul.

Genialu, kas paprasta

Ieškodami sprendimo, kuris leistų optimizuoti šį procesą, maksimaliai sumažinti klaidų tikimybę ir padidinti produktų saugą, „Circle K Lietuva“ kreipėsi į BMK komandą. Jos ekspertai pasiūlė degalinių darbuotojų atliekamą darbą automatizuoti, sukūrus iš pažiūros nesudėtingą programinį sprendimą. Visgi BMK Skaitmeninio turinio kūrimo skyriaus vadovas Vilius Jurgelevičius pastebi – procesus kardinaliai keičiančios idėjos neretai ir būna tokios.

„Mes sukūrėme išmaniąja programėlę, veikiančią degalinėse įdiegtose planšetėse. Jų ekranuose ikonomis pavaizduoti visi naudojami produktai, šalia įrengti etikečių spausdintuvai. Darbuotojas, atplėšęs pakuotę, pasirenka gaminį, tada sistema automatiškai sugeneruoja lipduką su galiojimo laiku, laikymo bei sudėties informacija. Belieka jį užklijuoti. Toks sprendimas itin palengvina darbą komandai, o ypač – naujiems darbuotojams. Be to, produktų sąrašą sistemų administratorius gali lengvai pildyti, koreguoti esamą informaciją, o pakeitimai realiu laiku ir operatyviai pasiekia visas degalines“, – kalba V. Jurgelevičius.

Anot pašnekovo, nors šis sprendimas ir atrodo paprastas, jam sukurti prireikė nemažai laiko, kompetencijos ir praktinės patirties. Todėl užsakovas nusprendė bendradarbiauti būtent su BMK, vertindamas  komandos įsitraukimą į projektą, lankstumą, ganėtinai greitą technologijos įgyvendinimą. Nors tuo pat metu galėjo rinktis kitą, pasaulinės programavimo įmonės „Circle K“ grupei siūlomą sprendimą.

Sutaupytą laiką skirs klientams

V. Jurgelevičiaus išsakytą nuomonę tik patvirtina A. Pečul. Jo teigimu, BMK sprendimas ypač pasiteisino, todėl programėlė bus įdiegta 81 visapusio aptarnavimo „Circle K“ degalinėje. Visose, kurias operatorius valdo Lietuvoje.

Jose, naudojant programėlę, bus sutaupoma po 5 sekundes produktų ingredientų žymėjimui. Atrodo, nedaug, tačiau tai – 15 minučių vienos degalinės darbo laiko per dieną, 91,3 valandos per metus, beveik 7,4 tūkst. valandų visam operatoriaus tinklui tokiam laikotarpiui.

Verta paminėti, kad ši „Label App“ programėlė yra tik vienas iš ilgametės BMK ir „Circle K Lietuva“ partnerystės rezultatų. Partnerių degalinėse IT bendrovė diegia ir prižiūri LED ekranus, skaitmeninio turinio valdymo (ang. „Digital Signage“) bei foninio įgarsinimo sprendimus. Taip pat BMK išimtinai „Circle K Lietuva“ sukūrė plovyklų užimtumo stebėsenos bei užsakymų valdymo sistemas.

Pasak A. Pečul, būdami vaizdo technologijų ir procesų optimizavimo sprendimų partneriais, BMK specialistai ir šįkart pateisino „Circle K“ keliamus aukštus kokybės standartus.

Skaitmeninė mokymo priemonė „Eismopolis“

Skaitmeninių įtraukiojo ugdymo priemonių rinkinys „EduSensus“

Pasirodė nauja vaikų įtraukties priemonė – „Logoritmika“

Biznio mašinų kompanija ruošia skaitmenines priemones, padedančias lavinti kalbėjimo ir kalbos sutrikimų turinčių mokinių įgūdžius. Priemonės kuriamos, įgyvendinant „Nacionalinės švietimo agentūros“ projekto „Skaitmeninio ugdymo turinio kūrimas ir įgyvendinimas“, finansuojamo iš Europos socialinio fondo lėšų, dalį – programinės įrangos, skirtos gerinti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų ugdymą.

Šios programos tikslas – paruošti programinę įrangą, kuri padėtų maksimaliai išnaudoti ugdymo galimybes ir leistų tobulėti, atsižvelgiant į kiekvieno vaiko individualius poreikius bei asmeninius gebėjimus. Projektas skirtas vaikams nuo 4 iki 14 metų, turintiems kalbos, klausos sutrikimų, taip pat tiems vaikams, kurie turi mokymosi sunkumų, sulėtėjusią raidą, sensorinės integracijos sutrikimų (autizmo sindromą), motorinių įgūdžių, mąstymo sutrikimų.

Šiuo metu BMK paruošė naująją įtraukiojo ugdymo rinkinio „EduSenus” edukacinę priemonę „Logoritmika“, ją atsisiųsti visi norintys gali nemokamam naudojimui iš švietimo portalo Emokykla.lt.

Apie „Logoritmika“

„Logoritmika“ – interaktyvių klausymo, kalbėjimo, muzikinių ir fizinių veiklų rinkinys, skirtas lavinti stambiąją motoriką ir klausos sensorikos diversifikavimą. Ši programa supažindina ikimokyklinio amžiaus vaikus ir pradinių klasių mokinius su teoriniais ir praktiniais muzikos aspektais, leidžia vaikams patiems kurti melodijas bei mokytis gamos ir ritminių verčių. „Logoritmika“ padeda lavinti girdimąją motorinę koordinaciją, klausą ir kalbos sklandumą.

Programa skirta darbui su vaikais, kuriems pasireiškia:

Išbandyti „Logoritmika“ programą galite -> ČIA

Apie kitas dvi paruoštas vaikų įtraukties priemones („Žodžių žaidimai“ ir  „Logožaidimai“) skaitykite -> ČIA

Vaikų įtraukties priemonės: 2 jau paruoštos nemokamam naudojimui, dar 5 pakeliui

Biznio mašinų kompanija ruošia skaitmenines priemones, padedančias lavinti kalbėjimo ir kalbos sutrikimų turinčių mokinių įgūdžius. Priemonės kuriamos, įgyvendinant „Nacionalinės švietimo agentūros“ projekto „Skaitmeninio ugdymo turinio kūrimas ir įgyvendinimas“, finansuojamo iš Europos socialinio fondo lėšų, dalį – programinės įrangos, skirtos gerinti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų ugdymą.

„Siekiant gerinti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų ugdymą, norime suteikti daugiau pagalbos mokymo procese naudojant specialiąsias mokymo priemones, skirtas įvairiems kalbinės raidos sutrikimams šalinti ir kalbiniams, mąstymo gebėjimams formuoti. Be abejonės, jos prisidės prie visų šalies vaikų įtraukties plėtros“, – teigia NŠA direktorė Rūta Krasauskienė.

Šios programos tikslas – paruošti programinę įrangą, kuri padėtų maksimaliai išnaudoti ugdymo galimybes ir leistų tobulėti, atsižvelgiant į kiekvieno vaiko individualius poreikius bei asmeninius gebėjimus. Projektas skirtas vaikams nuo 4 iki 14 metų, turintiems kalbos, klausos sutrikimų, taip pat tiems vaikams, kurie turi mokymosi sunkumų, sulėtėjusią raidą, sensorinės integracijos sutrikimų (autizmo sindromą), motorinių įgūdžių, mąstymo sutrikimų.

Mokytojams, specialiesiems pedagogams, mokytojų padėjėjams, tėvams, ugdantiems specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius vaikus, bus prieinama 750 naujų, interaktyvių užduočių, per 200 pamokų, beveik 300 žaidimų, taip pat daugiau kaip 1500 papildomos medžiagos spausdinimui, pamokų planų pavyzdžių, iliustracijų ir interaktyviosios animacijos filmukų.

Šiuo metu jau yra paruoštos dvi skaitmenines priemones: „Žodžių žaidimai“ ir „Logožaidimai“, kurias visi norintys gali nemokamam naudojimui atsisiųsti iš švietimo portalo Emokykla.lt.

BMK komanda iki 2021/2022 mokslo metų pabaigos planuoja paruošti dar 5 žaidimus, skirtus įtraukiajam ugdymui: „Logoritmika“, „Pažiūrėk ir pasakyk“, „Kalbantys paveikslėliai“, „Žingsnis po žingsnio“.

Apie „Žodžių žaidimai“

„Žodžių žaidimai“ – programa, skirta lavinti vaiko kalbėjimo įgūdžius, ugdyti kalbos supratimą ir gebėjimą reikšti nuomonę. Žaidžiant lavinamos skirtingos kalbos sritys: leksika, gramatika, rišlioji kalba ir pragmatika.

Pagrindinis „Žodžių žaidimai“ programos tikslas – padėti vaikui pasiekti tokį kalbos lygį, kurio užtektų laisvai bendrauti su jo aplinkoje esančiais žmonėmis. Programa taip pat siekia užkirsti kelią galimoms lingvistinėms problemoms. Be to, ši programa padeda ugdyti vaiko socialinius įgūdžius, motorinę, vizualinę bei girdimąją koordinaciją, girdimąjį ir erdvinį suvokimą bei fonetinę klausą.

Programoje „Žodžių žaidimai“ yra daug medžiagos su užduotimis, kurias galima atspausdinti ir panaudoti tiek per veiklas grupėje, tiek specialistų užsiėmimuose. Dauguma užduočių galima pritaikyti grupiniams žaidimams, lavinantiems kūrybinį mąstymą.

Išbandyti „Žodžių žaidimai“ programą galite -> ČIA

Apie „Logožaidimai“

„Logožaidimai“ – programa skirta ikimokyklinių ir pradinių klasių vaikams, turintiems įvairių kalbos, klausos, autizmo spektro, vaikų cerebrinio paralyžiaus ir kitų sutrikimų.

Pagrindinis „Logožaidimai“ programos tikslas –  paskatinti vaikus kalbėti. Programa padeda lavinti  artikuliacinio aparato judesius,  skatina  tarti garsus, žodžius, gerina klausymo įgūdžius, girdimąjį suvokimą, moko valdyti balso tembrą,  tempą, garsumą, intonaciją.

„Logožaidimų“ programa patogi ir unikali tuo, jog leidžia vaikams patiems pasirinkti norimas užduotis,  dirbti savarankiškai.  Šios programos išskirtinumas tas, jog visi žaidimų objektai valdomi balsu, o tai suteikia vaikams daug teigiamų emocijų.

Išbandyti „Logožaidimai“ programą galite -> ČIA

BMK Vision: didindami pirkėjų saugumą prekybininkai pasitelkia dirbtinį intelektą

Pandemijos skaičiams Lietuvoje vėl prastėjant ir vis plačiau plintant pavojingesnei bei lengviau užkrečiamai delta atmainai Vyriausybė priversta svarstyti neišvengiamą dalies visuomenės veiklų suvaržymų sugrąžinimą. Ypatingai skausmingu vėzdu apribojimų aktyvavimas vėl kirstų fizinę prekybą vykdančio ar paslaugas teikiančio verslo atstovams.

Vis dėlto susitvarkyti su nemenka dalimi problemiškų situacijų prekybininkams gali padėti moderniosios technologijos, kurios suteikia galimybę tęsti veiklą ir pagal griežtus epidemiologinius reikalavimus.

„Net ir pritaikius apribojimus parduotuvių plotui ar jose besilankančių žmonių skaičiui,  neįmanoma savaime garantuoti, kad visi pirkėjai vienu metu nesupuls į, pavyzdžiui, mėsos skyrių, kurio dydis gerokai mažesnis nei visų patalpų. Tokioms problemoms spręsti jau ir Lietuvoje diegiamos dirbtinio intelekto algoritmais paremtos sistemos, eliminuojančios žmogiškąsias klaidas ir užtikrinančios saugų srautų parduotuvėse valdymą“, – sako išmaniuosius vaizdo stebėjimo sprendimus teikiančios bendrovės „BMK“ projekto „BMK Vision“ vadovas Vilius Jurgelevičius.

Specialisto teigimu, mokslininkų ir mažmeninės prekybos ekspertų prognozės rodo, kad pasaulis apskritai nebegrįš į prieš „Covid-19“ pandemiją įprastą būseną, tad reikia rasti būdą gyventi naujoje realybėje ne tik dabar, bet ir po metų ar po penkerių.

„Todėl prekybininkams būtina užtikrinti epidemiologiniu aspektu gerokai griežtesnius ir kruopštesnius veiklos vykdymo modelius ne tik šiandien, bet ir ilguoju laikotarpiu“, – pažymi V. Jurgelevičius.

Būtinas saugesnis veiklos modelis

Vienos labiausiai prestižinių pasaulinių verslo vadybos konsultacijų bendrovės „McKinsey“ analizė rodo, kad vartotojai ir popandeminėje eroje išsaugos įpročius, kurie susiformavo per pastaruosius dvejus metus.

Analizėje nurodoma, kad mažmenininkams būtina skirtingų prekybos kanalų integracija, užtikrinant tokias paslaugas, kaip, pavyzdžiui, pirkimas internetu ir atsiėmimas parduotuvėje. Nurodoma, kad neseniai bendrovės atliktos apklausos metu 59 proc. amerikiečių, kurie naudojosi šią paslauga, sakė norintys ir toliau apsipirkti tokiu būdu. O verslo leidinys „Harward Business Review“ apibendrina, kad patobulinta fizinės parduotuvės veikla ir gerai veikiantis skaitmeninis pardavimų kanalas dabar yra svarbiausias derinys prekybininkams.

V. Jurgelevičius taip pat pastebi, kad daugeliui prekybos įmonių perėjimas prie nuotolinio pardavimo kanalų gali užtrukti ir dėl kitų veiksnių: lėšų investicijoms trūkumo, kompetencijų ir/ar personalo stokos, be to, daugybė pirkėjų ir ateityje norės „gyvai“ išvysti galimą pirkinį prieš jį įsigyjant. Visi šie aspektai signalizuoja apie tai, kad mažmenininkams būtina užtikrinti saugias apsipirkimo sąlygas fizinėse parduotuvėse.

„Fizines prekybos vietas turintiems mažmenininkams reikės ilgam prisitaikyti, kad atitiktų gegužę Pasaulinės sveikatos organizacijos išleistas kovos su pandemija gaires bei atlieptų su tuo smarkiai susijusius pirkėjų lūkesčius. Tai apima ir kaukių dėvėjimą, reguliarų aplinkos dezinfekavimą, reikalingos fizinės erdvės tarp žmonių užtikrinimą, bekontakčių sandorių maksimizavimą, platesnį savitarnos paslaugų diegimą, taip pat darbuotojų bei pirkėjų skaičiaus parduotuvėse kontrolę“, – pažymi specialistas.

Saugumą padeda užtikrinti dirbtinio intelekto technologijos

Prekybos taškuose efektyviai taikomų prevencijos priemonių užtikrinimas svarbus ne tik dėl pirkėjų, tačiau ir dėl būtinybės sukurti saugią aplinką darbuotojams bei garantuoti verslo veiklos nepertraukiamumą. Pastarasis aspektas dažnai sprendžiamas didinant personalo skaičių, tačiau toks pasirinkimas paprastai reiškia gerokai išaugančius pastoviuosius kaštus.

Todėl pandemijos metu prekybininkai ėmė gręžtis į šiuolaikinių technologijų suteikiamą potencialą – įgyvendinti socialinės distancijos ir kitas saugumo taisykles parduotuvėse padeda vaizdo kamerų ir jutiklių duomenis apdorojantis dirbtinis intelektas, kuris ne tik perspėja apie užfiksuotas eiles ar žmonių susibūrimus vienoje vietoje, tačiau gali būti netgi išmokytas nustatyti, ar pirkėjas dėvi kaukę, ar ne.

Anot V. Jurgelevičiaus, išmani vaizdo analizės įranga jau naudojama ir mūsų šalies prekybos vietose. Pavyzdžiui, tokiu principu veikiančią „BMK Vision“ analitikos sistemą su Vokietijos įmonės „Intenta“ trijų matmenų stereoskopiniais vaizdo jutikliais savo klientų aptarnavimo salonuose Lietuvoje įsidiegė viena iš pirmaujančių telekomunikacijų kompanijų.

Sistemoje naudojamos technologijos leidžia automatiškai atpažinti žmones ir objektus, o papildomi algoritmai padeda identifikuoti demografinius  parametrus ir jais remiantis skirstyti duomenis arba, pavyzdžiui, perspėti darbuotojus apie pavojus.

Be saugumo užtikrinimo, ši įranga įmonėms suteikia galimybę ir efektyvesniam darbo planavimui bei rinkodaros veiksmams, nes aiškiai parodo, kokiu metu klientų pardavimo vietose būna daugiausia ir kokių poreikių jie turi. Šiuos duomenis taip pat galima integruoti su įmonių naudojamomis verslo analitikos sistemomis.

„Pagrindinis šios įrangos pranašumas prieš tradicinį į parduotuvę įeinančių žmonių skaitiklį yra gebėjimas ne vien primityviai suskaičiuoti į visą prekybos plotą patekusius pirkėjus, bet ir užtikrinti realų taisyklių laikymąsi. Sistema akimirksniu nustato karštuosius parduotuvės taškus ir perspėja apie kylantį pavojų – per didelį žmonių susibūrimą per mažame plote arba eilę kasoje ir panašius atvejus, kurių epidemiologai taisyklėse prekybininkams iš anksto neaprašys“, – paaiškina V. Jurgelevičius.

Technologijų įtaka auga

Eksperto teigimu, augant bet kokio pobūdžio rizikoms prekybininkams nuolatos bus būtina užtikrinti saugią fizinę aplinką ir tai įrodyti pirkėjams. Todėl prekybos taškuose bus taikoma vis daugiau bekontakčių sprendimų, dažniau pasitelkiama speciali dirbtinio intelekto algoritmais paremta programinė įranga, suteikianti galimybę analizuoti pirkėjų įpročius bei efektyviau paskirstyti darbuotojų resursus, taip išvengiant jų trūkumo užsakymų piko metu.

„Tokių didelio masto epidemijų, kaip SARS, Ebolos ar „Covid-19“ atvejai tik įrodo, kad žmonija nuolat rizikuoja susidurti su įvairiausių pavojingų virusų suaktyvėjimu ir staigiu išplitimu dėl socialinių įpročių ir paprasčiausio poreikio gyvam kontaktui. Todėl ši pandemija taip pat yra ir gera proga stabtelėti bei įvertinti pastangas sistemingam sveikatos pavojų eliminavimui, o verslui tuo pačiu ir galimo konkurencinio pranašumo užsitikrinimui“, – teigia V. Jurgelevičius.

Kaip „BMK Vision“ savo veikloje naudoja viena iš pirmaujančių telekomunikacijų kompanijų – sužinoti daugiau

Intel RealSense

Intenta

Sewio

Xovis

Cookie Settings