LIETUVOS MOKYTOJŲ FORUMAS


Vasario 28 d. Lietuvos Mokytojų Forume, įkvėptame #Switch!, keli šimtai progresyvių Lietuvos mokytojų ir vadovų diskutavo kartu su Lietuvos ir tarptautiniais ekspertais iš Suomijos, Singapūro, Danijos, Nyderlandų, Belgijos, Vokietijos, taip pat Europos Komisijos, Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (OECD) aukšto lygio švietimo ekspertais.
Įmonės „BMK“ vadovė, Daiva Viskontienė, pristatė pranešimą „ Ateities kompetencijos ir kaip jas įgyti skaitmeninės transformacijos kontekste”.


Inovacijų gausu, reikia tik drąsos išbandyti.

Šiuo metu įvairiuose švietimo sistemos inovacijų projektuose vyrauja keletas esminių lavinimo principų. Tai praktiniai bandymai, komandinis darbas, bendravimo kultūra virtualioje erdvėje, individualizuotos užduotys, žaidybiniai elementai. „Kaip teigia naujausios mokslinės studijos, būtent šie principai švietime yra didžiausias motyvatorius vaikams su didesniu užsidegimu įsitraukti į mokymosi procesus“, – sako Daiva Viskontienė, įmonės „BMK“ užsiimančios švietimo inovacijų plėtra, vadovė.

„Galiu paminėti edukacines priemones „Scottie Go“, „Blue-bot“, platformą „DB Primary“, „Bebro“ žaidimų korteles. Jos skatina logiškai ir algoritmiškai mąstyti, spręsti užduotis ir problemas komandose. Taip pat ugdo erdvinį mąstymą ir kūrybiškumą, projektavimo ir planavimo įgūdžius ir gilesnį ugdymo turinio įsisavinimą. Šiuos instrumentus galima integraliai naudoti tarpdisciplininiuose dalykuose: matematikoje, kalbų mokyme, pasaulio pažinimo pamokose. Ir tai nėra vien tik vaikų kontaktas su kompiuteriu ar virtualia erdve, nes užduotys reikalauja gyvo komandinio darbo, komunikacijos ir problemų sprendimo kompetencijų, naujų kontekstų pažinimo,“ – dėsto D. Viskontienė. Modernių priemonių švietime gausu, tačiau kai kuriems pedagogams vis dar trūksta drąsos žengti pirmąjį žingsnį ir tas priemones išbandyti. „Mokytojai, kaip ir mes visi, yra skirtingi.

Inovacijos daro mokytoją visapusiškai didesniu ir stipresniu.

Mes turime pamatinius dalykus, kurie arba išlaiko mus nuolatinėje augimo dinamikoje, arba esame įsikibę „status quo“ pozicijos. Tiems mokytojams, kurie nori inovacijų, tikriausiai gali tikti toks pat mokymosi būdas, kurį mes dabar siūlome mokiniams: per patirtį, patirtinius užsiėmimus, nuoseklų procesą, kurio reikia inovacijų įsisavinimui“, – sako ilgametę darbo su švietimo inovacijomis turinti „BMK“ vadovė.

Jos teigimu, jau yra nuotolinio mokymosi platformų, kuriose mokytojai iš visų šalių dalinasi savo patirtimis ir mokosi, taip kurdami tarpasmeninius santykius už savo klasės ir valstybės ribų. Specialistė pripažįsta, kad nors technologinės inovacijos yra svarbios šiandienos mokymosi procese, žmogiškoji, mokytojo asmenybės reikšmė išliks itin didelė. „Inovacijos daro mokytoją visapusiškai didesniu ir stipresniu. Nes lankstumas, atvirumas, tolerancija individualiam kiekvieno jauno žmogaus keliui yra iššūkis. Pasitelkiamos technologijas teikia didelę pagalbą mokytojui, tačiau mokytojas ir toliau lieka pagrindinė ašis. Tai mokytojas užduoda toną, pasako žodį, kuris gali ilgam sustruktūruoti jauno žmogaus pasirinkimus.“, – sako D. Viskontienė.

Kompetencijos ir technologijos inovatyvioje mokykloje.

Diskusijose apie inovacijas mokyklose dalyvausiantys ir vadovams apie kompetencijas skaitmeninės transformacijos kontekste kalbėsiantys BMK vadovai įsitikinę – šiandien labiausiai reikalinga požiūrio kaita į naujus mokymosi būdus, į ateities kompetencijų ugdymą. BMK kiekvienais metais kruopščiai atrenka ir į Lietuvos rinką pristato tarptautinėje erdvėje išbandytus ir pasiteisinusius sprendimus švietimui. Technologinius sprendimus lydi mokymai, nuolatinis grįžtamasis ryšys ir tolimesnis tobulėjimas.

 


SUSISIEKITE